سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد یک سایت، شیوه ایمیل مارکتینگ است.
ایمیل مارکتینگ؛ یعنی ارسال ایمیل‌های مستمر و متوالی به افرادی است که نسبت به محصولات ما ابراز علاقه کرده و ایمیل‌شان را به ما می‌دهند.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

به معنای جمع‌آوری ایمیل از طریق سایت و سپس ارسال پیشنهادات جذاب برای همان افراد بازدیدکننده است.
در ایمیل مارکتینگ، دو نکته را نباید فراموش کرد:

  1. فقط باید به افرادی ایمیل بفرستیم که خودشان قبلا با سایت ما آشنا شده و ایمیل‌شان را در اختیار سایت قرار داده‌اند.
  2. نرخ باز شدن و کلیک شدن ایمیل‌ها است.

 

آمار واقع‌بینانه‌ی سایت

این آمار در مورد افرادی است که عضو سایت هستند.
نرخ باز شدن ایمیل‌ها در ایران، بسیار بالاتر از کشورهایی مانند آمریکاست؛ یعنی چیزی در حدود 20 تا 30 درصد.
البته این آمار درباره سایت‌هایی است که ایمیل مارکتینگ را بطور اصولی انجام می‌دهند، یعنی بازدیدکنندگان با میل خود و غالبا برای دریافت یک فایل رایگان، ایمیل شان را در اختیار سایت قرار می‌دهند.

قدم بعدی این است که این کاربران، ایمیل‌ها را بخوانند و بر روی لینک داخل ایمیل‌ها کلیک کرده و به سایت هدایت شوند.
باید گفت: ایمیل، به معنای تبلیغ یک صفحه از سایت ماست!
یعنی مهمترین وظیفه‌ی ایمیل، هدایت مخاطب به یک صفحه‌ای خاص در سایت ماست. نه مکانی برای فروش محصولات و خدمات.

معمولا نرخ ورود کاربران از ایمیل به سایت، حدودا 50 درصد است، یعنی نصف افرادی که ایمیل را باز کرده، روی لینک کلیک کرده و وارد سایت شوند!
یعنی بطور تقریبی اگر به 1000 نفر از اعضای سایت، ایمیل بفرستیم، فقط 300 نفر ایمیل‌ها را باز می‌کنند و از این تعداد هم، حدود 150 نفر به سایت هدایت می‌شوند.

دلایلی که اکثریت کاربران، ایمیل‌تان را باز نمی‌کنند:

  1. ایمیل شما را ندیده‌اند؛ مثلا صندوق ایمیل‌های مخاطب با صدها ایمیل دیگر انباشته شده و ایمیل شما به صفحات بعد هدایت شده و دیده نشده است.
  2. عدم جذابیت ایمیل است. یعنی نام فرستنده برای مخاطب آشنا نیست و یا تیتر ایمیل به گونه‌ای نیست که مخاطب را ترغیب به باز کردن ایمیل کند.

 

شیوه‌های انتخاب تیتر ایمیل برای ترغیب کاربر جهت باز کردن آن

1. استفاده از اعداد خاص

باید گفت یکی از مهم‌ترین عامل باز شدن ایمیل‌ها، کنجکاوی افراد باشد. مثلا:
- «دانلود فیلم 10:59 دقیقه‌ای»
- فقط تا ساعت 14:13 فرصت دارید!
- اشتباه صبحگاهی مدیران
- و...

 

2. بکارگیری جمله‌ی سوالی

ایمیل‌هایی که موضوع‌شان، مخاطب را زیر سوال می‌برد، بیشتر باز می‌شود. چند مثال:
- آیا حاضرید به من کمک کنید؟
- هنوز فیلم رایگان مرا ندیده‌اید؟
- آیا فکر نمی‌کنید دارد دیر می‌شود؟

 

3. استفاده از واحد درصدی

بطور مثال:
- اشتباه بزرگی که ۸۵ درصد از فروشندگان مرتکب می‌شوند!
- شما جزو ۵ درصد از مدیران برتر هستید، زیرا…

 

4. استفاده از واژه‌های ویدیو و فیلم

بکار بردن کلمه‌های "فیلم" یا "ویدیو" در قسمت "موضوع ایمیل"، احتمال باز شدن ایمیل را بالا می‌برد.
نکته: کلمه‌ی "رایگان" را اصلا بکار نبرید(مثلا فیلم رایگان)؛ چرا که نرخ باز شدن ایمیل کاهش پیدا می‌کند، چونکه کاربران فکر می‌کنند موضوع بی‌ارزشی است(مخصوصا برای افرادی که شما را بخوبی نمی‌شناسند.)

 

5. استفاده از نام شخصی کاربر

استفاده از نام کوچک دریافت‌کننده‌ی ایمیل در موضوع ایمیل، تقریبا امکان باز شدن ایمیل را تضمین می‌کند!

 

6. ارتباط دادن محصول به اتفاقات روزمره

مثلا در اولین جمله متن ایمیل نوشته شود: بالاخره در اصفهان برف بارید و در این روز زیبای برفی می‌توانید آموزش … را تهیه کنید و به یادگیری بپردازید...
این ایمیل می‌تواند یکی از بهترین ایمیل‌ها از نظر باز شدن توسط کاربران باشد.
یا مثلا "رایگان به مناسبت بازی ایران و آرژانتین"

 

7. قرض گرفتن از اعتبار دیگران (قرض اعتبار)

فرضاً خود یا برندمان در حدی معروف نیستیم که مخاطبان با دیدن ایمیل ما ذوق‌زده شده و بخواهند ایمیل را باز کنند.
در این روش ابتدا تحقیق می‌کنیم که بازار هدف ما یا مخاطبان ما به چه کسانی یا برندهایی علاقه دارند و مطالب مربوط به آنها را دنبال می‌کنند. سپس در بخش موضوع ایمیل، به این افراد یا برندها اشاره می‌کنیم. مثلا:
خطای استیو جابز !
شیوه استخدام شرکت گوگل
صبحانه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

گاهی برای افزایش اثرگذاری عنوان ایمیل‌ها می‌توان چند مورد را بطور همزمان در یک عنوان استفاده کرد.
مثلا: گوگل امروز ساعت 11:40 چه تصمیمی گرفت؟

نکته‌ی آخر و مهم این است که شیوه‌ی ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، به آزمون و خطا نیاز دارد.
باید دائم به دنبال آزمودن ایده‌ها نتایج باشید تا به بهترین نتایج برسید.

 


منبع

مقالات بیشتر

۰۰/۰۱/۲۷
حسن بیدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی