سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

«دکتر آلبرت الیس»، یکی از سرشناس‌‏ترین و محبوب‏ترین روان‏شناسان است.
وی که بیش از نیم قرن، سابقه‌ی رواشناسی بالینی دارد، رئیس مؤسسه «آلبرت الیس» در نیویورک بود که کارش، رفتاردرمانی عقلانی هیجانی مردم بوده است.

او مؤلف کتاب‏های دیگری از جمله؛ هیچ چیز ناراحتم نمی کند، زندگی شادمانه، زندگی عاقلانه و بیش از شصت کتاب دیگر است که به چند زبان ترجمه شده‏‌اند.

نویسنده در این کتاب، به شیوه‌ها و راه‌کارهایی اشاره می‌نماید که از نظر وی، تغییرات عمیق و ریشه‌ای در بهتر شدن و بهتر ماندن ایجاد می‌کنند و در عین حال، سبب تغییرات اساسی در رفتارهای عقلانی ـ هیجانی می‌شود.
او خاطر نشان می‌کند؛ راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها بتوانید بی‌آنکه احساس بهتری پیدا کنید، بهتر شوید…

با خواندن این کتاب، که یک کتاب برای موفقیت بیشتر افراد در زندگی می باشد، می‌توانید بفهمید چه فرقی بین موثر واقع شدن و ظاهراً خوب بودن است.

حالا وقت آن رسیده است که برخی از روش‌های ایجاد احساس بهتر را بررسی کنیم ـ خصوصا روش‌هایی که بر فکر کردن و فلسفه‌پردازی تأکید دارند.

روان درمانی ثمربخش و رویکردهای خودیاری ثمربخش، دو هدف دارند، آنها به شما کمک می‌کنند:

(۱) خودتان را کمتر ناراحت کنید.
(۲) زندگی شادتر و کامرواتری داشته باشید.

وقتی خودتان را به طور جدی ناراحت می‌کنید، یعنی در خودتان وحشت، افسردگی و افسوس خوردن ایجاد می‌کنید؛ و وقتی عملکرد ضعیفی دارید، یعنی خودداری می‌کنید، کناره می‌گیرید و وسواسی عمل می‌کنید، شادی کمتری خواهید داشت.

روان درمانی ثمربخش به شما کمک می‌کند باورها و رفتار خودِ مخرب‌تان را کم کنید و مهارت‌هایی را بیاموزید تا کامروایی و خودشکوفایی بیشتری عایدتان شود.

بدون رسیدن به هدف اول، رسیدن به هدف دوم اگر نگوییم غیرممکن، ولی بسیار دشوار است!

با مطالعه‌ی این کتاب صوتی متوجه خواهیم شد که احساسات منفی، خود به خود ایجاد نمی شوند؛ بلکه خودمان آنها را ایجاد می کنیم.
ما بازیگرانی هستیم که در صحنه نمایش، نقش فعالی داریم. ما تخته پاره و قربانی شرایط بیرونی نیستیم.

دکتر آلیس در این کتاب، آخرین نوآوری ها و تجدیدنظرهایش را در رفتاردرمانی عقلانی / هیجانی یا REBT با شما در میان می گذارد.
او توضیح می دهد فنونی مثل یوگا، مراقبه یا ورزش، اگرچه به طور موقت، احساستان را بهتر می کنند؛ ولی این بهتر شدن احساستان چندان ماندگار نیست؛ زیرا تغییرات فلسفی عمیقی در شما ایجاد نمی کنند.

وی همچنین توضیح می دهد که بسیاری از فنون روان درمانی مثل: شرطی‌سازی‌ها یا فنون رفتاردرمانی و روان‌کاوی نیز نمی توانند موجب بهتر شدن و بهتر ماندن شما شوند.
در نتیجه، اگر می خواهید بهتر شدن خود را ماندگار کنید و زندگی عاقلانه‌تری برای خود رقم بزنید؛ بهتر است در کنار فنون اشاره‌شده، از اصول و فنون فلسفی رفتاردرمانی عقلانی/هیجانی استفاده کنید.

حالا وقت آن رسیده است که برخی از روش‌های ایجاد احساس بهتر را بررسی کنیم؛ خصوصا روش‌هایی که بر فکر کردن و فلسفه‌پردازی تأکید دارند.
همانگونه که قبلاً گفتم، "احساس بهتر" چیز خوبی است؛ خیلی خوب. از برخی لحاظ نیز رسیدن به آن، در مقایسه با بهتر شدن، آسان‌تر و سریع‌تر است؛ وانگهی چون احساس بد، ذهن شما را مشغول می‌کند و شما را از بهتر شدن دور می‌کند، ممکن است ابتدا مدتی وقت بخواهید تا احساس بهتری پیدا کنید...

مشخصات کتاب صوتی:
نام: احساس بهتر، بهتر شدن و بهتر ماندن
نویسنده: دکتر آلبرت آلیس
موضوع: روانشناسی

 

13.500 تومان

۰۲/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی